Fitch, Avusturya’nın kredi notunu düşürdü

Avusturya Kredi Notu Görünümü Negatif olarak Değişti

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch, Avusturya’nın uzun dönem yabancı ve yerel para cinsinden kredi notunu “AA+” olarak teyit ederken, kredi notu görünümünü “durağan”dan “negatif”e revize etti.

Fitch tarafından yapılan açıklamada, ülkenin mali ve makroekonomik görünümünde belirgin bir bozulma yaşandığına dikkat çekildi. Ayrıca, 2024 yılında gerçekleştirilecek parlamento seçimlerinin ardından ortaya çıkabilecek siyasi belirsizliklerin, mali ve ekonomik politikaların oluşturulmasını daha karmaşık hale getirdiği vurgulandı.

Açıklamada, 2020 yılından bu yana uygulamaya konulan gelir ve harcama önlemlerinin Avusturya’nın mali kapasitesini pandemi öncesine kıyasla daralttığı belirtildi. Bu durumun, ülkenin kredi görünümünün “negatif”e çekilmesinde etkili olduğu ifade edildi.

(EKONOMİ SERVİSİ)

Related Posts

Arazi taşıtlarına yönelik ÖTV artışı, yıllık gelire 14 milyar lira etki edecek

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda 25 Haziran’da görüşülecek, ekonomiye ilişkin düzenlemeler içeren Türk Parasının Kıymetini Koruma Hakkında Kanun ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi’nin etki analizi yapıldı.

İBB Meclisi’nden Kent Lokantası menüsüne zam kararı

Yüksek enflasyon karşısında alım gücünün eridiği koşullarda devreye alınan Kent Lokantaları uygulamasına devam ediliyor. Uygulama ile İstanbul Büyükşehi Belediyesi (İBB) tarafından hayata geçirilen ve temel ihtiyaç olan yemeğe erişim sorunu …

Karşılıksız çek tutarı arttı

Karşılıksız çek tutarı arttı

Tarım Bakanlığı sahtecilik yapanları açıkladı: Kıyma ve sucukta pes dedirten yöntem

Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda güvenliğini tehdit eden taklit ve tağşişli ürünlerle mücadele kapsamında denetimlerini sürdürüyor. Bakanlık taklit ve tağşiş yapılan gıdalar listesini güncelledi.

Akaryakıta bir büyük zam daha geliyor: İşte güncel benzin, motorin ve LPG fiyatları

Akaryakıta bir büyük zam daha geliyor: İşte güncel benzin, motorin ve LPG fiyatları

Renkli kozmetikte bayrak değişimi

Türkiye’de renkli kozmetik alanında markalarından olan ve 80’den fazla ülkedeki güçlü iş hacmiyle dikkat çeken Flormar, gerçekleşen üst düzey atama ile uluslararası büyüme vizyonu doğrultusunda önemli bir adım attığını duyurdu. Markanın Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CMO) Tuba Altunterim, 1 Haziran 2025 itibarıyla Flormar’ın yeni CEO’su olarak görevine devam edecek.